( -- قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 18
مقدمه اي بر چابكي در سازمانها غلامرضا خوش سيما Ghkhosh sima@mail.com در عصر رقابت جهاني، اقتصاد جهاني هم به سرعت جايگزين بازارهاي محلي مي شود.بنگاههاي صنعتي امروز با چالشها و فشارهاي رقابتي جديدي روبرو شده اند.چابكي پارادايمي جديد در محيط توليد است.چابكي درپي موفقيت در سود، سهم بازار و به دست آوردن مشتريان در بازارهاي رقابتي است.چابكي عبارتي جامع است كه در تمامي زمينه هاي بنگاه از قبيل توليد، بازاريابي، طراحي، سازماندهي و افراد نفوذ مي كند.تحويل ارزش به مشتري، آمادگي در رويارويي با تغييرات و تشكيل دادن مشاركت مجازي ازجمله ابعاد زيربنايي چابكي است.يك سازمان زماني چابك خواهدبود كه به سرعت بتواند همه منابع موردنياز را خلق، توليد و پشتيباني كند.مقدمههمزمان با شروع قرن 21 دستيابي به موفقيت و بقا سازمان مشكل تر مي شود و اين واقعيت ناشي از ظهور عصر تجاري جديدي است كه تغيير يكي از خصوصيات اصلي آن است. اين وضعيت موجب بازنگري اساسي در اولويتهاي تجارت، ديدگاه استراتژيك، قابليت بقا و روشها شده است. درجهان امروز بيشتر تاكيد بر قابليت سازگاري با تغيير در محيط تجاري است و يك روش پيش كنشي براي درك نيازهاي مشتري و بازار، متدهاي تازه همكاري مانند سازمانهـــاي مجــــازي است. پارادايم ظاهرشده، تـــوليد چابك (AGILE MANUFACTURING) است كه در مفهوم يك گام به جلو و ايجاد معاني جديد براي عملكرد بهتر و موفقيت در تجارت بوده و درعمل نيز رويكردي استراتژيك در توليد و درنظر گرفتن شرايط جديد محيط تجاري است.پاسخ به تغييرات و درنظر گرفتن مزيت آنها از طريق استفاده استراتژيك از متدها و ابزارهاي توليدي و مديريتي، مفاهيم محوري و اساسي توليد چابك هستند(شريي و ژانگ، 1999).چالشي جديدشرايط صنعتي در 15 تا 20 سال گذشته به طور اساسي تغيير كرده است. در اين دوره،
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 5,400 تومان