( -- قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 2
مديريت بازرگاني مديريت بازرگاني که دانشي نو پا و سرآغاز ان از بوستون آمريکا بودهاست به بحث پيرامون چگونگي کنترل سود و سرمايه و هزينه و استفاده بهينه از امکانات ميپردازد. تيلور پايه گذار اين علم در مکتب کلاسيک بودهاست. اما نقطه عطف مديريت دکتر دمينگ است که در دهه ۱۹۴۰ ژاپن را دگرگون کرد. از استادان مديريت در ايران ميتوان دکتر علي اکبر افجهاي و دکتر عليشري طالقاني را نام برد. از ديگر بحثهاي مديريت بازرگاني بازاريابي ميباشد که در سالهاي اخير به جايگاه باارزشي دست يافتهاست و به عنوان علم مطرح گرديدهاست. شرکتهاي بزرگ همواره درسالهاي اخير هزينههاي سنگيني براي اين مقوله در نظر گرفته و بازخورد مناسبي از آن دريافت نمودهاند. بازاريابي خود به شاخههاي متعددي تقسيم گرديده و دانشگاهها سعي در پرورش متخصصين در شاخههاي مختلف اين علم نمودهاند. از دانشمندان مطرح اين علم در ايران ميتوان به دکتر احمد روستا و دکتر داور ونوس در سطح بين المللي و فرد آر ديويد اشاره نمود. بازاريابي چيست؟ فاصله ايده تا مرتفع شدن نياز با استفاده از فرايند تبديل ايده به کالا و مبادله آن را بازاريابي نام گذاري کردهاند البته تعاريف گوناگوني از بازاريابي در مراجع مختلف آْمدهاست که هريک از ديدگاه مکتبي و يا دانشمندي ارائه شدهاست، ولي نکته محوري در تمامي اين تعاريف ارضاء نياز مشتريان ميباشد. علم بازاريابي به لحاظ همبستگي بسيار زياد با مديريت استراتژيک در بسياري از موارد به صورت ترکيبي به اجرا در آمده و شرکتها استراتژيهاي خود را با استفاده از علوم و زير شاخههاي بازاريابي تکميل مينمايند. از دانشمندان اين زمينه ميتوان به ايگور انسف اشاره نمود که خود يکي از پايه گذاران اين علم نوين در دنيا ميباشد. برخي از زير شاخههاي بازاريابي عبارتاند از e-marketing,e-commerce و بازايابي بين المللي، رفتار مصرف کننده، بازاريابي داخلي، بازاريابي صنعتي و بازاريابي افقي و عمودي. هر يک از زير شاخههاي فوق ضمن تبعيت از اصول بازاريابي اين امکان را فراهم آوردهاست تا متخصصين و علاقهمندان در زمينهاي خاص بررسيهاي لازم را به عمل
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان