( -- قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 14
مقدمه: تجربه بسياري از كشورها نشان مي دهد كه رويكرد سنتي آموزشي نتوانسته با تحولات سريع علمي و پژوهشي جهان امروز همگام شده و دانش آموزان را براي حل مسائل روزمره زندگي آماده سازد. اين عدم موفقيت به اين دليل است که جوامع به سرعت در حال تغييرند و زمينه های مطالعاتی و مشاغل جديدی پا به عرصة وجود می گذارند. بنابراين، در صورتی که تنها ذهن دانش آموزان را از اطلاعات و حقايق انباشته نماييم، بعد از مدت کوتاهی اين اطلاعات کهنه و قديمی شده و ديگر نياز دانش آموخته را در مواجه با مسائل کار و زندگی تامين نخواهد کرد. برای زندگی و کار در دنيای آينده، بايد به دانش آموزان آموخت که چگونه ياد بگيرند. از طرفی، در دنياي امروز تاکيد روي توليد دانش است. توليد دانش توسط کساني مي تواند انجام شود که در آموزش عمومي مدارس و همچنين در دانشگاهها اين توان را بدست آورده باشند. لازمه اين توان، پرورش خلاقيت و تفکر در دانش آموزان و مستلزم انجام تحقيقات و ارائه يافته ها و نظريه هاي جديد در مسائل مختلف آموزش و پرورش است. استفاده از تجارب کشورهاي ديگر که از سيستم انتقال صرف دانش اطلاعات گذر کرده و به يک نظام جديد دست يافته اند مي تواند بسيار آموزنده باشد. اهداف پژوهش: اهداف اساسي پژوهش، بررسي کاستی نظام آموزشی فعلی در ایران است که حول دو محور زیر صورت می گیرد: · بررسي چگونگي تاکيد بر فرايند آموزش(Process)، به جاي محصول نهائي(Product)، با توجه به چگونگي تدريس و ارزشيابي ● بررسي چگونگي ادغام تجارب واقعي زندگي در موقعيت هاي آموزشي، يا چگونگي نزديک نمودن مدرسه به جامعه؛ روش تحقيق: روش تحقيق كيفي است. جمع آوری اطلاعات از طريق بررسی مدارك و شواهد، منابع و اسناد كتابخانه اي، اطلاعات شبكه هاي كامپيوتري و مصاحبه های عميق با والدين و دانش آموزان فراهم شده است. نمونه آماري: تعداد 200
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 4,200 تومان